Categorii

Dupa Varsta

Promotii

Newsletter

In timpurile noastre, obezitatea este o afectiune des intalnita la adulti, dar se intampla sa sufere de aceasta afectiune chiar si copii. Foarte multi parinti se tem ca nu cumva copilul lor sa aiba o astfel de afectiune. Problema este ca in ziua de astazi foarte multa mancare sau alimente de proasta calitate sunt promovate intens la televizor sau prin alte mijloace de publicitate. In aceste reclame, copii sunt incurajati sa consume fel si fel de alimente care sunt bogate in grasimi, zaharuri, precum si macaruri de tip fast-food.


Parintii sunt disperati si chiar ajung in postura de a infometa copilul, sau de a il priva de prajituri, acadele sau alte alimente care nu sunt bune pentru organismul celui mic. Ei nu doresc ca astfel de mancaruri sa fie introduse in alimentatia micutului lor. Dar acestea sunt masuri extreme, care nu sunt intotdeauna indicate. Secretul este sa pastrezi greutatea normala a copilului prin educatie si echilibru. Sa incercam sa detaliem cateva din aceste masuri de prevenire a obezitatii.


Monitorizeaza greutatea copilului tau


Acest lucru trebuie facut chiar de cand cel mic vine pe lume. Este indicat sa ii monitorizezi greutatea doarece unii specialisti sustin ca greutatea pe care copilul o are in primi ani de viata, va influenta greutatea pe care o avea in viitor. Trebuie sa fii atenta deoarece daca greutatea pe care copilul tau o are in primele 6 luni de viata este peste media normala, el va fi predispus la obezitate pana la varsta de 3 ani.


Alapteaza cat mai mult


Medicii spun ca exista doua metode sa previi obezitatea la nou nascuti. Aceste doua tehnici sunt alaptarea si amanarea diversificarii alimentatiei. Ei spun ca acei copii care sunt hraniti cu lapte praf sunt predispusi la obezitate. Laptele praf contine cu aproximativ 20% mai multe calorii decat laptele matern. Chiar si introducea rapida a alimentelor solide in alimentatia copilului favorizeaza obezitatea. Este recomandat ca dupa varsta de 6 luni si incepi sa diversifici alimentatia micutului tau.


Copilul tau trebuie sa fie activ


Miscarea fizica este foarte importanta si este una dintre cele mai eficiente metode sau activitati de prevenire a obezitatii. Trebuie sa iti incurajezi copilul sa faca cat mai multa miscare fizica inca din primii ani de viata. Cand va creste putin mai mare, inscrie-l la un sport sau diversifica-i activitatea zilnica prin jocuri, gradinarit, plimbari sau activitati de curatenie. Medicii spun ca un copil trebuie sa faca cel putin o ora de miscare fizica zilnica. Aceasta miscare fizica este de preferat sa fie facuta afara, la aer curat. Scopul tau este sa ii deschizi apetitul pentru sport, nu conteaza ca acesta se manifesta prin plimbatul cu bicicleta, fotbal, baschet sau volei.


Creste-l intr-un mediu sanatos si activ


Nu doar sportul este important, ci si alimentatia este foarte importanta pentru copilul tau. Daca il cresti intr-un mediu sanatos, el va pune in practica acest lucru si pe viitor. Nu doar pe copilul tau trebuie sa il hranesti sanatos, si voi trebuie sa aveti un stil de viata cat mai sanatos, deoarece copilul va lua acest exemplu de la voi. Parintii trebuie sa fie un model in viata pentru copilul lor. Asa ca, trebuie sa fiti activi, sa aveti un stil de viata sanatos, sa faceti miscare si sa renuntati la mancarea nesanatoasa, bogata in calorii si zaharuri. Trebuie sa eviti sa tii in camera copilul calculatorul, televizorul sau jocurile video, deoarece si acestea il pot tenta pe micutul tau sa stea toata ziua pe scaun.