Categorii

Dupa Varsta

Promotii

Newsletter

Alimentatia joaca un rol important in dezvoltarea si cresterea sanatoasa a copilului. Mamicile trebuie sa stie ca este foarte important sa fie atente la asa zisele gustari pe care copilul le poate consuma intre mese. In aceste gustari se pot servi anumite alimente care sunt destul de hranitoare, mai ales cand copilul vine de la joaca sau de la o zi solicitanta de la scoala. O parte din parinti, din pacate, nu inteleg ca aceste gustari trebuie sa respecte anumite reguli stricte in meniul celui mic. De aceea, ei le ofera copiilor alimente grase sau de la fast-food, mancaruri nesanatoase care au aport nutritiv zero si un procent caloric foarte mare. Aceste gustari de la fast-food, pot inlocui si o masa. Totusi, trebuie sa ai grija, deoarece aceste gustari, pot deveni dusmanii sanatatii copilului tau.


Gustari nelimitate


Multi parinti nu inteleg ca gustarile oferite copilului trebuie integrate cu multa atentie in programul de masa al celui mic. Gustarile nu trebuie sa echivaleze cu o masa principala si nici sa fie consumate de-a lungul zilei. Cel mai indicat este sa ii oferi micutului 2 gustari pe zi, iar ele sa fie servite intre micul dejun si pranz si intre pranz si cina. Aceste gustari trebuie sa fie compuse din alimente sanatoase si hraniatoare.


Ele au rolul sa potoleasca doar partial foamea, cu scopul de a rezista pana la urmatoarea masa principala a zilei. Unii parinti sunt de parere ca daca gustarea este compusa din alimente sanatoase, precum legume, iaurturi, fructe, biscuiti din cereale integrale, lapte sau orez, ele pot fi consumate de micut oricand si in orice cantitate. Acest lucru este gresit, deoarece, in acest fel, copilul ajunge sa manance aproape toate ziua, dintr-o multime de preparate, iar pe viitor sanatatea lui va avea de suferit. Chiar daca sunt sanatoase, aceste alimente trebuie consumate limitat in programul lui alimentar. Chiar si aceste alimente au calorii, de aceea, trebuie consumate cu responsabilitate si atentie.


Gustari hipercalorice si grase


Cand copilul este mic, el consuma foarte multa energie, alergand si jucandu-se prin casa sau parcuri. La un moment dat, acea energie se va consuma de tot, iar tu trebuie sa ii dai cate o gustare, pentru o noua runda de energie. Acea gustare trebuie sa fie bogata din punct de vedere nutritiv. Din pacate, multi parinti nu respecta aceasta regula. Probabil, din lipsa de idei sau de timp, parintii le ofera copiilor gustari cumparate, cum ar fii prajituri ambalate, junk-food, chips-uri, sticks-uri, cartofi prajiti sau bomboane.


Aceste gustari sunt foarte bogate in grasimi, contin aditivi alimentari nocivi, dar si un numar ridicat de calorii. Ele nu au deloc un aport nutritiv bogat si nu ajuta la dezvoltarea micutului. Parintii nu tin cont de calitatea si cantitatea preparatelor, iar acest lucru poate creste riscul aparitiei obezitatii sau a problemelor grave de sanatate. O gustare trebuie sa fie bogata in minerale si vitamine, esentiale pentru energizarea organismului. Pe langa acest lucru, ele trebuie sa aduca un aport caloric cat mai mic.


Mai exista asa numitele gustari oferite ca recompensa. Ele sunt la fel de periculoase, deoarece de obicei o astfel de gustare este alcatuita dintr-o bomboana sau o prajiturica. In acest fel, nu faci altceva decat sa ii dezvolti obiceiuri alimentare nesanatoase micutului tau.