Categorii

Dupa Varsta

Promotii

Newsletter

Multe proaspete mamici nu inteleg cat este de importanta o dieta alimentara sanatoasa pentru alaptare. Nu trebuie sa te stresezi, deoarece nu trebuie sa faci schimbari majore in alimentatia ta, dar trebuie sa respecti anumite reguli care sunt utile pentru sanatatea organismului. Cel mai important este sa nu te infometezi deoarece acest lucru va putea dauna cantitatii si calitatii laptelui pe care il produci. O dieta prea stricta a alimentatiei va putea sa forteze corpul tau sa comsume din rezervele sale iar dupa o perioada ele se vor epuiza.


Este important de stiut ca in timpul alimentarii, ai nevoie de energie si forta pentru a avea grija de micutul tau, de aceea trebuie sa fii atenta la ce mananci. Alimentatia ta in aceasta perioada trebuie sa fie variata si echilibrata. Prichindelul tau nu va avea asa de mult de suferit, ci tu vei avea cel mai mult de suferit de pe urma greselilor tale.


In aceasta perioada a alaptarii nu este nevoie sa numeri caloriile din mancare, deoarece acest proces consuma foarte multe calorii, mai mult de 400 pe zi. Cu cat alaptezi mai mult cu atat mai multe calorii vei consuma. Asa ca, in loc sa iti faci griji si sa iti ocupi timpul cu numaratul caloriilor, mai bine iei ca reper senzatia de foame si sa mananci atunci cand iti este foame. Daca alaptezi, caloriile pe care le consumi, s-ar putea sa te ajute sa dai jos din greutatea pe care ai acumulat-o.


Alimente sanatoase


Probabil dieta corespunzatoare si ideala pe care trebuie sa o urmezi in timpul alaptari este cea care contine cele trei grupe majore de alimente: grasimi, carbohidrati si proteine. Atentie, ea trebuie sa aiba un mare accent pus pe legume, carne, legume boabe si frunze verzi. Carbohidratii complecsi, cum sunt fructele si legumele proaspete sau cereale integrale iti vor asigura plinul de energie si nutrienti pe o perioada lunga de timp. Acesti carbohidrati complecsi sunt mult mai eficienti decat carbohidratii simpli, cum ar fi pastele sau painea alba. Important este sa variezi aceste optiuni alimentare sanatoase si sa nu mananci prea mult dintr-un singur fel de mancare.


Grasimi bune


Atunci cand mananci grasimi, asigura-te ca le alegi pe cele monosaturate, care provin din uleiul de rapita, pestele gras, uleiul de masline sau avocado, seminte si nuci. Acestea sunt grasimile bune si sanatoase pe care le poti consuma in dieta ta. Grasimile saturate si trans-saturate sunt nesanatoase daca le consumi in cantitati mari. Acestea sunt cele care provin din sucul de cocos, unt, lapte gras si mancarurile grase. Nu doar ca nu sunt sanatoase pentru organismul, dar grasimile trans-saturate pot altera compozitia de grasime din laptele tau si pot afecta chiar sanatatea micutului. Aceste grasimi scad productia de omega 3, cea care este responsabila pentru dezvoltarea si cresterea prichindelului.


Limiteaza consumul de cafeina si bea cat mai multa apa


Pentru a produce lapte suficient si de a iti mentine nivelul de hidratare, este indicat sa bei cat mai multa apa. Dupa nastere si in timpul alaptarii poti sa suferi din cauza constipatiei. Pentru a preveni acest capitol, este indicat sa consumi apa, cereale integrale si sa faci o plimbare scurta. Nivelul de cafeina ridicat iti vor afecta bebelusul. De aceea incearca sa reduci consumul de cafeina sau sa apelezi la ceaiuri, cum ar fi ceaiul rosu, o alternativa mai sanatoasa decat cafeaua. Consumul ridicat de cafeina il poate face pe micut hiperactiv, agitat si nervos.