Categorii

Dupa Varsta

Promotii

Newsletter

Cu siguranta, toti parintii isi doresc ca micutii lor sa se imbolnaveasca cat mai rar. Trebuie sa stii ca rezistenta copiilor in fata agentilor patogeni din mediu este dictata genetic, dar si asigurata de anumite masuri preventive care tin bolile la distanta.


Probabil, printre principalele elemente ale sanatatii depline la varste fragede sunt obiceiurile zilnice. Documenteaza-te si afla care sunt secretele micutilor cu imunitate de fier si ai grija ca prichindelul tau sa le urmeze exemplul. In calitate de parinte, stim cu totii ca expunerea celor mici la germeni este foarte greu de limitat, insa nici imposibil nu este. Chiar daca nu iti poti tine copilul izolat de microbi, il poti invata sa se fereasca singur de ei. Lista de mai jos este recomandata de experti si s-a dovedit a fi extrem de eficienta in drumul catre o imunitate de fier.


Alimentatia echilibrata si diversificata


Mesele care sunt pline de fructe si legume multicolore sunt cu siguranta un stimulent solid al imunitatii micutiilor. Asigura-te ca iti hranesti copilul cat mai des cu alimente bogate in vitamina D, cum ar fi lapte fortificat, peste gras si cereale integrale, dar si cu vitamina C, citrice, broccoli sau patrunjel. Pentru o gustarica, ii poti da iaurt deoarece este bogat in bacterii probiotice esentiale pentru o flora intestinala sanatoasa. Mesele sarace in nutrienti esentiali, dar pline cu produse bazate pe alimente procesate si zahar, vor favoriza cresterea nivelului de inflamatii in corp, dar si predispozitia la imbolnavire.


Programul regulat si corect de somn


Micutul tau trebuie sa beneficieze de un program bine stabilit de somn, urmat exact dupa recomandarile specifice varstei lui. Daca copilul tau nu beneficieaza de odihna corespunzatoare, va fi predispus la contactarea gripei si a racelilor, datorita imunitatii scazute a organismului. Ca sa stii cate ore trebuie sa doarma pe zi prichindelul, orienteaza-te dupa reperele oferite de specialisti: aproximativ 14 ore pe zi in cazul copiilor cu varste fragede, 12-13 ore pe zi in cazul prescolarilor. Pentru ca micutul tau sa doarma bine, este recomandat sa il obisnuiesti cu aceeasi ora de culcare si trezire. Pentru un somn linistit, camera lui trebuie sa fie bine aerisita, linistita si intunecata. Nu uita, ca este important sa consideri somnul nocturn o prioritate in viata micutul, daca vrei ca puiutul tau sa fie imun in fata bolilor.


Miscarea zilnica


Multe studii au demonstrat, in repetate randuri, ca miscarea fizica zilnica poate reduce numarul imbolnavirilor anuale cu raceala si gripa cu pana la 30%-50%. Acest efect se datoreaza stimularii circulatiei anticorpilor in organism prin miscare si este valabil chiar si in cazul celor mici. Copiii activi, care sunt lasati sa se joace in aer liber si fac miscare fizica zilnica sunt acei copiii care au imunitatea cea mai puternica. In opinia specialistilor, sportul este un tratament preventiv mai puternic decat orice medicament care poate fi gasit pe piata.


Evitarea atingerii fetei


Trebuie sa stii ca principala cale prin care bacteriile si virusurile patrund in organism sunt ochii, nasul si cavitatiile bucale. De aceea, un alt secret al micutilor care se imbolnavesc rar este acela de a evita sa isi mai duca mana la fata. Prin evitarea contactului palmelor cu chipul, sansele ca cel mic sa contacteze un agent patogen sunt minime. Insa, daca micutul tau nu poate sa se abtina de la acest gen de gesturi, asigura-te ca se spala frecvent pe maini si atentioneaza-l de fiecare data cand are tendinta sa isi atinga fata cu mainile.